Mobilkrångel

Hejsan! Har precis kommit hem från skolan.

Skall snart gå ner och äta och sedan skall jag ringa tre och be om en ny pukkod. Det är nämligen lite krångligt för att i december så spärrade min syrras bästis mitt mobilkort genom att trycka in fel pinkod tre gånger. Men eftersom jag ändå lämnade in mobilen på lagning så tänkte jag inte så mycket på det. När jag fick tillbaka mobilen så var kortet borta, så efter några veckor ringde vi för att säga upp mitt tre-abonnemang. Det var då vi fick erbjudande om den här nya mobilen. Det var mamsen som pratade och de sade att de skulle skicka med ett nytt kort på köpet, uppenbarligen så måste de ha snackat om minneskortet eller något, för jag fick inget. Plus att det stod på papprena jag fick med att jag hade mitt gamla nummer. Det står även att det är en "förlängning av abonnemang". Eftersom jag inte hade någon pukkod igår, iallafall inte som jag hittade, så gick jag in på tre:s hemsida. Tänkte kolla upp om man kanske kunde ta reda på sin pukkod där, för jag mindes att jag hade skapat ett konto där för ett par år sedan..
Självklart kom jag inte ihåg mitt lösenord (tror att det var något konstigt) på sidan, så jag tryckte då på knappen "Glömt lösenord?". Men vad står det där sedan då, om inte "Fyll i ditt mobilnummer så skickar vi ett sms till dig med ditt lösenord"! Det är ju jävligt lätt om man inte ens kommer in på mobilen, det var faktiskt därför jag var inne på deras sida.
Till sist fick jag iallafall ringa kundservice, men de hade stängt två timmar tidigare. Det kunde man ju ana! Och jag hade precis lagt in en massa låtar, flera nya, och typ 50 ringsignaler som jag fick tag på igår!
 
Menmen, får ta och ringa tre och lösa det här, så att jag kan gå in på min mobil. ;)


En bild på en av katterna, som utfyllnad.

Bye!

Kommentarer♥

Kommentera mera!:

Ditt namn, sweety♥:
Remember me?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din bloggadress?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0