Sista dagen på jullovet

Idag är det sista dagen innan skolan börjar. Allt går så fort! Vill bara ha sommarlov, men det är ett halvår kvar (även om det ser ut som att det är sommar utanför fönstret).

Tyvärr måste jag spendera ett x antal timmar av den här studiedagen och av hela helgen genom att plugga. Har samhällsprov på måndag och jag fattar typ nada.. Som vanligt! Ändå är samhäll ett rättså lätt ämne, men vår lärare gör det väldigt avancerat! Vi skall typ ha prov på typ partisystem i USA, Ryssland och ett land till, kanske var det Kina... Men inte nog med det, utan han blandar även in Svenskt försvar i allt och ännu värre blir det eftersom allt vi skall plugga på inte finns i boken (som hitills alltid ensam har gjort att jag har klarat av hans prov) så jag vet inte riktigt hur jag skall ta reda på den informationen. Kanske blir det på nätet.

Har också prov nästa torsdag i naturkunskap och det blir också en hel del att läsa på. Sedan har vi muntlig redovisning i spanskan nu efter lovet. Just det, vi har en novell som vi skall lämna in i svenskan också, men det är några veckor kvar, men ändå.. Det är bra att börja på sånt i förväg!

Japp, vilket underbart mottagande: Välkommen-till-skolan-nu-skall-ni-återigen-plågas-med-så-mycket-plugg-att-ni-flippar-ut-och-inte-får-mycket-fritid-över-till-andra-saker. Typ.

Jaja, får iallafall hoppas att vi får det lite pluggfritt efter allt det där. Men som ni märker så är skolan verkligen inget jag längtar tills. ;)


Kommentarer♥

Kommentera mera!:

Ditt namn, sweety♥:
Remember me?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din bloggadress?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0