Låt kyrkan stå kvar.

Läste en artikel om vår kyrka på http://www.sr.se/vast/nyheter/artikel.asp?artikel=2640365
Det är en debatt som har hållt på i flera år. Skall man, eller skall man inte riva kyrkan?
Jag har för mig att jag hört att man aldrig förr rivit en kyrka i hela Sverige. Jag tycker den skall vara kvar även om inte jag är den som brukar gå till kyrkan. Annars blir det bara...tomt. Kommer ihåg för några år sedan då jag och en kompis hade huvudrollen i en pjäs. Vi firade att kyrkan fyllde 100 år. Vi var utklädda till damer och hade väskor, kjolar och hela köret. När pjäsen var slut kastade vi ut godis till publiken. Jag tycker det är kul att spela teater, men det är inte ofta man har chansen. Skulle kännas surt om de rev den. Mina grannar har bla. gått omkring och samlat ihop massa namnskrifter och sånt. Ikväll fattas beslutet. Låt kyrkan stå kvar, God damn it!


Kommentarer♥
Kommentarer♥ AMANDA

okej, gud vad skönt :)

händer nå speciellt under veckan då?



jo min helg var bra! :)

2009-02-17 @ 17:39:21
URL: http://amanddis.blogg.se/

Kommentera mera!:

Ditt namn, sweety♥:
Remember me?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din bloggadress?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0