Ta emot utbytesstudent..!?

Just det, på spanskan idag frågade vår lärare om vi skulle kunna tänka oss att ta emot en utlänning som kommer att komma hit i mitten av maj. Den personen skall isånafall bo hos mig i ungefär en vecka, men den kommer typ bara att vara där på morgonen och kvällen. Under skoltid så har de lite andra aktiviter för sig, så man behöver inte ta med sig honom/henne på massa lektioner. Man får 500 kr i ersättning för matpengar och man får välja vilket land man vill ha en person i från (alternativen jag kommer ihåg är Finland, Lettland, Spanien, Tyskland, Polen, Italien och Spanien!). Många tjejer i spanskagruppen drog efter andan när de förstod att de kunde få hem en snygg italienare, haha. Själv vet jag inte vilka länder jag skall välja i sådana fall(man får göra ett första- och andrahandsval). Vissa kan ju bra engelska, andra kan typ bara spanska/italienska. Man får välja om man vill ha en tjej eller kille också, och det blir också svårt.
Jag tror att jag seriöst skall fråga om jag får ta hem en. Man får öva lite på engelskan/spanskan, en kompis från ett annat land och lite pengar, haha. Nej, jag hade allt frågat även om man inte hade fått något, det är liksom en kul grej. Vi kommer ändå ha utbyte med Spanien och Malta eller England i framtiden.

Hon frågade också om vi ville ha ett utbyte med några från Österrike. Hon har deras mejladresser, som hon skall ge till oss. Hon frågade oss spanska-spintare, eftersom hon inte har någon grupp i tyska steg ett. De vill komma hit och göra ett utbyte för att lära sig mer engelska. Jag tycker det låter sjukt kul! Detta innebär att jag har att förvänta mig en möjlig Österrikeresa, en möjlig spanskresa (tillsammans med spanskagruppen) och en resa till England eller Malta i trean, beroende på vilken inriktning jag väljer i tvåan (ekonomi eller samhäll).

Ja, där fick jag ihop ett rätt långt inlägg. Kan inte garantera att det är rätt grammatiskt just nu, eftersom jag har bråttom och måste kila. Orkar inte läsa igenom det. Hoppas ni orkar iallafall, haha. ;)

Hasta la vista!

Kommentarer♥
Kommentarer♥ madde

OMG SKULLE INTE BANGA PÅ EN ITALIENA, SÅKLART EN KILLE ;)

2009-01-15 @ 20:49:14
URL: http://ssucceed.blogg.se/

Kommentera mera!:

Ditt namn, sweety♥:
Remember me?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din bloggadress?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0