15-årig flicka mördad. Vart är världen på väg?

Nu har jag inte skrivit i min blogg sedan påskafton, har inte haft någon vidare lust. Men helt plötsligt händer en grej och jag blir så förbannad att jag måste skriva av mig.. 

Igår satt jag på msn och pratade med Madde älskling, när hon helt plötsligt skriver att hon fått reda på att en någon i hennes förort xxx(skriver inte ut ort, det är inte så smart) blivit mördad. Jag tänkte att "oj, vad hemskt" och frågade henne om hon visste mer om saken. Hon skrev att det var en tjej på, hör upp nu, 15 år som blivit mördad av två personer, en kille och en tjej, i ungefär samma ålder(eller de är iallafall misstänkta). Kan ni tänka er, 15 år och mördad av två personer som hon kände till! Hon hade hela livet framför sig.
  Gick sedan in på hennes blogg och läste; hon hade framtidsdrömmar, hennes liv hade nyss börjat. När jag såg att hon hade lagt in Twilight-trailern blev jag ännu mer ledsen. Hon får aldrig chans att se den filmen. Hon får inte vara med i sommar, hon missar sin skolbal(som är idag, tror jag) och hon missar sitt sommarlov.. Hon skrev även att hennes horoskop var dåligt den dagen.. Nej, usch!! Hur fan kan människor göra såhär? Jag fattar inte.
  Alltihop skulle antagligen bero på(vad polisen misstänker) ett svartsjukedrama. Men nejnejnej, är folk helt sjuka i huvudet eller? Svar ja, vissa. 
  Sedan jag kom hem har jag suttit och läst igenom den här tjejens blogg, jag vet inte varför så fråga mig inte. Hon verkade vara en jättebra tjej, verkligen, och jag hoppas verkligen att hon har det bra däruppe i himlen. Jag lider med hennes bekanta och hennes familj, trots att jag aldrig träffat henne.
  Till sist tycker jag att vi alla skall ta till oss det budskap hon hade i sin banner: Lev livet fullt ut! Och det hoppas och tror jag verkligen att hon gjorde, de få år hon nu fick leva. Men till er alla; var glada att ni är i livet. Vad som helst kan hända vem som helst. Ta aldrig någon för givet. Stötta era kompisar, finns vid deras sida, gläd er av deras närhet. Man vet aldrig vad som kan hända, det har den här händelsen verkligen bevisat.

För att citera en viss Aya (ur en japansk dramaserie, One litre of tears): Live on. Live forever.



Även om jag inte kände dig: Rest in peace, T. <3 :'(

Kommentarer♥
Kommentarer♥ Sara

Hemskt att något sånt kan hända.



RIP Therese.

2009-06-08 @ 22:41:05
Kommentarer♥ Elin

Hejj, Therese gick i min skola och var en underbar person. Men jag vill vet vad hennes blogg heter ?

Och det är tragiskt det som har hänt och ja alla är lesdsna på skolan (Såklart).



Skriv gärna på komentarer, hennes bloggsida om du minns vad den heter, plz !



R.I.P

en underbar person, Therese Johansson Rojjo <3

2009-06-09 @ 17:56:35
URL: http://basketfliicka.blogg.se/
Kommentarer♥ Brian

http://thresrojo.blogg.se/2009/june/



Det här är ju så dåligt. Vad är det för värld vi lever i?

2009-06-09 @ 23:09:02
Kommentarer♥ adelina

Hemskt..

2009-06-10 @ 13:49:08
URL: http://adelinaadelina.blogg.se/
Kommentarer♥ Madde

Så hemskt, fy sånt ska inte hända :´(

2009-06-14 @ 12:48:30
URL: http://maddesvensson.blogg.se/
Kommentarer♥ neeeeeeeej !!

varf hon varf ? u.u !!! </333



R.I.P thres

vi saknar dejj (L)

2009-07-05 @ 20:40:08
Kommentarer♥ NEEJ

varf hon varf ? u.u !!! </333



R.I.P thres

vi saknar dejj (L)

2009-07-05 @ 20:40:41

Kommentera mera!:

Ditt namn, sweety♥:
Remember me?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din bloggadress?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0