Hana Kimi!

Hanazakari no Kimitachi e

Plats: Japan
Produktionsår: 2007
Antal avsnitt: 12+ ett specialavsnitt
Genre: Komedi/drama/romantik

Här kommer ett tips om en asiatisk dramaserie. Tänkte variera innehållet här på bloggen lite så.. (a)
Iallafall så är den här serien japansk (den finns även i en taiwanesisk version) och den handlar om en tjej, Mizuki, som klär ut sig till en kille och börjar på en killskola (anledningen till det får man reda på under seriens gång).

Självklart dyker det upp en hel del problem under vägen och samtidigt som hon får ta tag i dessa måste hon dölja sin sanna identitet. Min favoritkaraktär Nakatsu, även kallad "the hotblooded soccerplayer", får problem när han inser att han börjar bli kär i en "kille" (Mizuki) och han har mycket svårt för att erkänna det här. Samtidigt blir Mizuki själv kär i sin rumskamrat... Hur skall detta sluta!?

Några roliga Nakatsumoment (det är han som gör det här dramat så bra, enligt mig):




Ifall någon får lust att se det tycker jag att ni skall checka in: www.mysoju.com/hana-kimi ! Det var denna serie som gjorde mig intresserad av asiatiska serier och deras kultur överhuvudtaget även om jag var otroligt skeptisk i början..  ♥

Kommentarer♥
Kommentarer♥ Anonym

samma här:S ska plugga hela dagen:S

2010-01-05 @ 14:21:09
URL: http://eweman.blogg.se/
Kommentarer♥ v

svar

som fan!:D

vad gör du?

2010-01-05 @ 14:32:01
URL: http://viviannshuile.blogg.se/

Kommentera mera!:

Ditt namn, sweety♥:
Remember me?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din bloggadress?:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0